2022. már 30.

Magasságos Egek! - DeLorean fotózás ahogy még nem láttad!

írta: AquilaPhotoBlog
Magasságos Egek! - DeLorean fotózás ahogy még nem láttad!

blog_header.jpg 

"Nehéz ügy!" - mondogatta Marty McFly és ugyanezt gondoltam én is, mikor először hallottam arról, hogy a LEGO csinál egy hivatalos Vissza a jövőbe szettet. A legendás időkép igencsak egyedi, bonyolult, mégis ikonikus konstrukció, amit nem egyszerű látványosan újraépíteni, ahogy azt láthattuk jó néhány évvel ezelőtt.

A LEGO Store Budapesttel már egy ideje együtt dolgozunk, ezért még megjelenés (április 1-től megvásárolható) előtt lehetőségem volt átvenni a készletet és elkezdeni dolgozni vele. Azaz, elkészíteni róla a szokásos, miniatűr világgal kombinált fotókat. Ahhoz képest, hogy a megjelenés hírére úgy reagáltam: "Nehéz ügy", mikor megláttam a dobozt csak annyit tudtam kiáltani, hogy "MAGASSÁGOS EGEK"!

Kész voltam, mint a matekházi, rögtön világossá vált, hogy ez egy mestermű lett! Innentől már rajtam múlt, hogy méltó emléket állítsak gyerekkorunk kedvenc filmjének!

Hogy a kedves olvasó hamar megkapja azt, amiért idekattintott, ezért máris mutatom a képeket, a részleteket és érdekességeket utána írom le!

"Ha eléri a 88 mérföldes sebességet, csodát fogsz látni Fiú!"

benedek_lampert_delorean_v2_k_j.jpg

 

Ez inkább egy fantázia kép, nem igazán köthető össze a filmbéli narratívával (maxmimum, hogy az időugrás után gőzölög és jeges a kocsi), azt a címet kapta, hogy: The Dream Machine.

benedek_lampert_dl_2_k_j.jpg

 

"- Melyik idióta adta rád ezt a ruhát?
- Maga volt Doki!"

benedek_lampert_western_delorean_kj.jpg

 

Akik ismerik a munkáimat korábbról, vagy feltévedtek már valamelyik közösségi oldalamra, azok tudják, hogy igyekszem ezeknek a fotóknak megtartani a tényleges fotográfiai értékét, ezért amit csak lehet, a valóságban oldok meg a fényképező előtt. Nem mindig tudom elkerülni az utólagos tartalmi manipulációt, viszont a hitelesség miatt kivétel nélkül elmondom, hogy a kép mely részei valósak és hol kellett esetleg belenyúlni.

Az alábbi werk videóban megmutatom a teljes munkafolyamatot, remélem tetszeni fog! :)

 

Az első  képnél nem volt kérdés, hogy az ikonikus lángoknak és villámoknak igazinak kell lenniük! Egyértelműen ezek adják a kép esszenciáját, ezért itt az utólagos szerkesztés nem volt opció. A lánggal sokat kísérleteztem, gyújtottam meg pálinkát, szórtam ki puskaport, de érthető módon egyik sem felelt meg. Aztán egyszer csak eszembe jutott, hogy van egy hosszú csövű gázgyújtóm. Kipróbáltam milyen, ha hosszú záridő közben elhúzom a kocsi mellett. Telitalálat! Pontosabban csak az vált nyilvánvalóvá, hogy a technika működik, a tökéletes lángokig még vagy száz fotó kellett, mire sikerült úgy festeni a tüzet, hogy passzoljon.

Ezek után a villámokra szintén a fényfestés volt a megoldás. Az eredeti képen LED sort használtam (látszik is a különböző színű csík a villámok közepén), ami később elromlott, így a werk képen/videóban a telefon vakuját használtam példaként.

Amit nem tudtam elkerülni, hogy a bemozdulás és a felhő textúra utólag kerüljön a képre. A föld bemozdulását egyébként más esetekben megoldom, de itt a sok fényfestős szöszmötölés miatt ez nem volt kivitelezhető. Az égcsere pedig ennél a műfajnál azt hiszem megbocsátható (szoktam monitort használni ilyenkor, de itt egy komplett TV kellett volna).

werk_montage_2_1.jpg

 

Ezen a képen csak a hátsólámpák becsillanása utólagos, hiszen ez a filmes anamorfikus lens flare kvázi kötelező elem, viszont ez hagyományos lencsékkel és főleg a gyenge mikro LED-ekkel lehetetlen. Viszont a gőz valóban szárazjéggel lett megoldva, ahogy a valódi filmben is. Őrült jó móka volt ezzel a granulátummal dolgozni és nagyon látványos is. Az más kérdés, hogy úszott az egész asztal, mivel a forró víz, amit ráöntöttem nem tűnt el, itt azért voltak meredek szituációk.

benedek_lampert_lego_delorean_werk.jpg

 

 A western témájú kép viszont teljes egészében valós elemekből áll. Hagyományos fotográfia a legklasszikusabb értelemben. A tényleges naplemente adta a főfényt, amit aztán megfűszereztem némi atmoszféra spray-el és szerencsétlen autót agyonszórtam homokkal (szét is kell szedjem, mert a szemcsék miatt beragadt egy-két mozgó alkatrész). A háttérben lévő sziklák pedig foamboard, gipsz és festék keverékei, amit szintén én csináltam.

benedek_lampert_lego_delorean_west_werk_1.jpg

 

 Ha nem nézted még meg a hogyan készült videót, ne hagyd ki! ;)

 

Köszönöm, hogy elolvastad a cikket, remélem tetszettek a képek és kicsit sikerült visszarepítenem Titeket a filmek világába! :)

Ha szívesen megnéznéd más munkáimat is less be ide: http://www.figsfanphotos.com/ vagy kövess be az alábbi oldalakon:

Instagram - Facebook - TikTok

 

Ha van még egy perced, megköszönöm, ha válaszolsz a kérdésekre, hogy a visszajelzések alapján fejlődjenek a tartalmak a jövőben... vagy a múltban...fene se érti ezt.

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

cikk lego hogyan? werk figsfanphotos toy photography autó fotó