2018. már 11.

Ez a város igazából nem is létezhetne!

írta: AquilaPhotoBlog

Gondolom, mindenki találkozott már különféle városokkal, falvakkal – a filmekben, a könyvekben, rajzokon, a fantáziánkban – amik, már-már valószínűtlenül hangulatosak, szépek és természetesen valami betyáros táj veszi őket körül. Persze, ilyen csak a mesében van! Gondoltam eddig...

Aztán jött Hallstatt kicsi (de szó szerint) faluja, beintett és ismét bebizonyította, hogy milyen keveset láttam még a világból. A cím és ez a felvezetés kicsit clickbait-nek tűnhet, de abszolút komolyan gondolom, amit leírtam!

Itt van például ez a grafika. Milyen jópofa házak! Tipikus rajzfilm- vagy mesevilágot tükröz.

Haha, ez valójában Hallstatt főtere!

Így, már talán egyértelműbb, mire gondolok, mikor azt mondom: ez szinte hihetetlen! Mielőtt továbbmennénk, lessétek meg a szokásos werkvideót, ahol bejárhatjátok velünk majdnem az egész várost és felkapaszkodunk a környező hegyek csúcsaira is! Mindezt persze a komolyság legkisebb igénye nélkül! :D

A csapat már ismerős lehet a blog követőinek, ezúttal is Tóth Tamás, Lőrincz Ákos és Bacsa Dávid volt az útitársam. Hallstatt már régóta rajta volt valamennyiünk bakancslistáján, így az úti cél kiválasztása nem okozott vitát, nagyjából ennyi volt:
- Hallstatt?
- Ok!

Lőrincz Ákos, Tóth Tomi, A blog szörnyűséges írója, Bacsa Dávid

dsc_5397.jpgFotó: Tóth Tamás

Elsődlegesen a város körbejárása volt a célunk, azonban ez hamar módosult, mikor a szálláson, a laptopon böngészve kiderült, hogy van egy 5finger nevű kilátó, ami a tavat körülvevő hegycsúcsok egyikéről kacsint le ránk és hívogat, hogy: "Gyerteek! Olyan kilátás van innen, hogy a hajatok kihullik!" Egyetlen dolog miatt aggódtunk, de nagyon! Az időjárás. Igen, ez az apróság, ami egy laza suhintással keresztül húzhat minden számítást és a pénzed, a terveid a kukában, te pedig az őrületben találod magad. Nem vagyunk babonásak, de indulás előtt befizettünk egy jóslásra, háromszor guggoltunk napkelet felé, megnyittattuk a szerencsecsakránkat, a fotóstáskába tettünk három darab füstölt patkánylábat és a tisztánlátónk szerint is jó időre számíthattunk.
A poént félretéve, az tény, hogy napfényes időjárást fogtunk ki, az első és a második napon is.

Természetesen napkeltével szerettük volna indítani az első napot, ám az akkor még ködös és szuttyos körülmények csak 8-9 óra felé kezdtek kitisztulni, így erről le kellett mondjunk. Majd vasárnap! Sebaj, a kilátóba azért korán elindultunk, hiszen még úgyis szép túra várt ránk, hogy a csúcsra egy sílifttel mentünk fel. Mint később a felvételekről kiderült, egy komoly Nap halo jelenséget fogtunk ki (lásd videó: 4:01), ami azt jelenti, hogy egy gyűrű jelenik meg a napkorong körül. Ezt a 8–12 km magasban képződő fátyol és pehelyfelhőkben levő jégkristályok okozzák a felső troposzférában. A fénysugarak visszaverődhetnek a hatszöges formájú jégkristályok belső vagy külső lapjairól vagy megtörhetnek bennük, mint a vízcsepp esetén a szivárvány keletkezésekor.

Ennyi havat régen láttam! Akárcsak a város, ez a táj is hozta azt a hangulatot és látványt, amit az ember reflexből maga elé képzel, ha a havas hegycsúcsokról van szó.

Ezután jött a lényeg, az instant besza**s: az 5finger, ami okozott némi bonyodalmat (lásd videó: 5:53), de ez persze nem állhatta útját fotózásnak! A kilátó különlegessége, hogy nem egy toronyról van szó, hanem 5 darab kis teraszról, ami kinyúlik a több 100 méter mély szakadék fölé! Ilyenkor érzi az ember igazán, hogy milyen kicsi és jelentéktelen (lásd videó: 5:14)! Innen nézve Hallstatt kis városát, végképp meggyőződtem arról, hogy valójában az egész egy makett és ott valami dimenzióváltás közepette csöppenünk a miniatűr világba!

Bár, mint kép ez önmagában kevés, illetve a nagy távolság miatt a légköri
homály eltávolításának is ára van, de ha csak vizuálisan nézzük, van egy érdekessége.
Kicsit, mint egy Bruegel festmény.

A hegycsúcsok után visszatértünk a völgybe, bolyongtunk kicsit Hallstatt utcáin. Az itt élőknek van, vagy legalábbis hosszú évtizedekig volt, egy nagyon para, számomra érthetetlen szokásuk, de egy  komoly rekordot is magáénak tudhat a térség (lásd videó: 10:16). Azt tudni kell, hogy a városban, kevés a hely. Nagyon, kevés. Mivel egy tó partjára és egy hegy lábára épült, érthető, hogy nem sok sík terep állt rendelkezésére a hajdani telepeseknek. Ami viszont ismét furcsa, hogy a falutól nem is messze van egy komolyabb síkság. Alighanem a városalapításakor, több 100 évvel ezelőtt más viszonyok uralkodtak, ezért nem maradt más választásuk. Az utcák, sikátorok zseniálisak, egymás hegyén hátán a házak, gyakorlatilag a tetőkön végig lehetne menni városon. Ezt mondjuk ki akartam próbálni, mászkálni kicsit a háztetőkön, de végül a fene se tudja miért, nem volt rá idő. Ahogy az első képen is láttátok, a főtéren álló házra felfuttattak egy gyümölcsfát. Ezt a megoldást szintén a szűkös helyek ihlették. Ami még említésre méltó, hogy abszolút tiszta! Mint, ha tegnap húzták volna föl! Nemhogy egy omladozó ház, de még szemét sincs sehol, pedig nemcsak a helyiek járnak erre. Lehet csak én vagyok naiv, de szerintem egyenesen égető érzés lenne itt bármit is eldobni.

Így, Hallstatt falai között én egy napot el tudnék sétálgatni, egy kávézóban meginni közben egy espresso-t és hasonlók. Apropó, ilyen Spar-t még nem láttál az biztos (lásd videó: 13:20)!  Persze, mindenre nem juthat idő, így az esti street fotózásból korántsem lehetett mindent kihozni, de ez nem is volt elvárás.
Másnap, (a napkeltét ezúttal sem sikerült elcsípni) még hazaindulás előtt átbattyogtunk a tó szemben lévő partjára, ahol muszáj volt belekeverednünk a vasútfotózás bugyraiba is, mert a tópartján, de bárhol máshol is zötykölődő vonatok mindig remek témák Ausztriában! Mint például ebben, az első fotós túránkban!

Még a vége előtt, bogarásszátok át még a többiek képeit is! Érdemes!

Tóth Tamás - TT Pixels

Bacsa Dávid - Photo Blog

Lőrincz Ákos - myShoots

Konklúziónak a cikk végére, igazából csak egy dolgot tudok mondani: látogassatok el ide, és lássátok a saját szemetekkel, mert igazán csak akkor fog átjönni a hangulata! Persze, azért reméljük a videóval és a képekkel, sikerült közvetíteni belőle valamit! :)

Tartsatok velünk legközelebb is, kövessétek a blogot, facebook-ot és a YouTube csatornát, akkor hamar értesülni fogtok az új utazásokról! :)

Figs Fan Photos Legography

Korábbi Fotós Túrák részek!

Szólj hozzá

cikk youtube város éjszakai utazas természet