2015. ápr 21.

Szereted a kávét? Akkor ezt ne hagyd ki!

írta: AquilaPhotoBlog
Szereted a kávét? Akkor ezt ne hagyd ki!

• Kávé... lássuk csak, valakinek a reggeli löket, más papírpohárban szeret vele sétálni az utcán és van, aki akkurátusan leül, kevergeti (szigorúan csészéből, csészealjjal és keverés után a kanalat nem hagyjuk a csészében) és minden kortyot kiélvez, főleg az elsőt! Bár nem vagyok nagy barista, sem kávé mester és hasonlók, de mégis az utóbbi kategóriába tartozom leginkább. Nekem nem a koffein a lényeg (nem is igazán hat rám, sose pörögtem még fel kávétól), hanem a szertartás. Ez alatt nem azt értem, hogy leterítek egy kávébabos szőnyeget, a keleti kávéültetvények felé fordulok és hajlongva gajdolok, hanem kevergetem, szürcsölöm, mindezt persze teljes nyugalomban! Egészen pazar!

A hangulat, ez az amit képen akartam megörökíteni, hogy hogyan, az lejjebb kiderül ;)!

lampert_benedek_kv_j.png

 

 • Teljesen egyértelmű volt, hogy ebből előbb utóbb fotózás lesz, de korábbi kísérleteim kudarcot vallottak. Nem sikerült, még csak megközelíteni sem az alapvető szintet. Aztán nézegetve pár képet rájöttem, hogy: kávébab! Igen, ez kell, ez lesz a lényeg! 
Így hát, pár napja elcsoszogtam egy boltba (reklám miatt nem írom le, hogy Spar, de nem is lényeg...), majd azután, hogy jól esően megcsapott a kávé részleg illata, nagy szakértelemmel kiválasztottam a legolcsóbb egész szemes kávét. Hazafele azért még párszor megszaglásztam, mert olyan jó illata volt, még így csomagolásban is.

Miután a vásárlást, mint komoly és nehéz kihívást teljesítettem, ki kellett találni, hogy pontosan miként lehet ezt beépíteni egy képbe. Az első ötlet adta magát, kiszórom az asztalra, ráteszem a csészét (csészealjastul), szép fények és kész is! Csakhogy én nem reklám fotót akartam, hanem olyat aminek hangulata van és ami nem egy tucat fotó. Mert ez, lássuk be nem egy nagy szám:

lampert_benedek_kv_j_4.jpg

 

 

 Szóval valami más kellett. Kezdetnek blokád alá vontam a konyhát és úgy éreztem itt az ideje a jó öreg, házi sufnistúdiónak (erről ITT olvashatsz). Egy vaku, vaku kábel, két asztali lámpa, központi világítás és már passzentos is (egy stúdiófotós ennél a mondatnál veri a fejét a falba, már hallom is...). Jöhetett a legmacerásabb és talán a legnehezebb része a fotózásnak, a fények beállítása. Hát... maradjunk annyiban, hogy nem találtam el elsőre...

dsc_9382.JPG

 

 Mikor sikerült eljutni odáig, hogy a csészén legyenek tónusok, jöhetett egy sokkal élvezetesebb dolog. Kiönteni a kávészemeket! Könyékig túrni a kávébabokban... Nos, csak próbáljátok ki egyszer ;)! Nem mondom, hogy nagyon sokat öntöttem ki, de most, a cikk írása közben is találtam egy szemet a zsebemben... Meg ne kérdezzétek, hogy került oda!
Mindezek után jöhetett maga fotózás. Kipróbáltam többféle beállítást, de azzal kísérleteztem főleg, hogy a csészét vagy csészéket belesüllyesztettem kávészemekbe. Mintha hömpölyögne a folyó, olyan érzésem volt tőle.
Nagyjából három órányi kísérletezés után, azért sikerült ezt azt összehozni, bár még mindig van mit javítani, remélem tetszeni fog Nektek :)!

A képek nézegetéséhez ajánlok egy jó espressot, esetleg egy capuccino is szóba jöhet vagy egy lágyabb latte macchiato, a lényeg, hogy jól essen :)! Azt, hogy mennyire lettek hangulatosak a képek, majd Ti eldöntitek ;)!

 

 

Aquila photo a facebook-on is!

 

 

 

Szólj hozzá

cikk