2018. aug 20.

Ha csak egy LEGO készletet veszel idén, ez legyen az!

írta: AquilaPhotoBlog
Ha csak egy LEGO készletet veszel idén, ez legyen az!

header.jpg

 

- Uram! A késemért jöttem!
- Hol hagyta?
- Valami matrózban.
- Milyen kés volt?
- Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta?
- Várjunk... Csak lassan, kérem... Milyen volt a nyele?
- Kagyló.
- Hány részből?
- Egy darabból készült.
- Akkor nincs baj. Megvan a kés!
- Hol?
- A hátamban.
[...]
a lényeg csak ezután jön, akit érdekel ITT olvashatja!

Akárhányszor olvasom újra Rejtő Jenő ikonikus regényének első néhány sorát, változatlanul könnyesre nevetem magam és ezzel szerintem nem vagyok egyedül! Akár erről, akár a Karib-tenger kalózai c. filmről vagy hasonlóról legyen szó, mindig is kedveltem a matróz történeteket és a ködös, kicsit fátyolos kikötői dokk jeleneteket.

Éppen ezért, mikor először megláttam Robert Bontenbal LEGO Ideas készletét élőben, azonnal felcsillant a szemem, mert olyan szinten sokoldalú és részletes, hogy fotósorozatért kiált! Ebben volt segítségemre Gergely Viktor (Sirius - YouTube: pingvinharcos), akinek a féltonnányi Lego gyűjteménye között ott figyelt az Old Fishing Store is. Neki ezúton is köszönöm a lehetőséget, hogy elkezdhettem dolgozni a készlettel.

Képzeld el, ahogy egy ködös, nyirkos, áporodott légkörű kikötőben járkálsz. Néhol patkányok szaladnak el, a közeli kocsmából ordítás, majd üvegcsörömpölés hallatszik ki. Elkezdesz sietni, mielőtt a te fejeden törik a következő, persze nem figyelsz hová lépsz, na ná, hogy valami trágyába az út közepén (hogy állati vagy emberi azt most inkább hagyjuk), majd végre a ködben felsejlik egy barátságos, bár kissé romos ház. Az Old Fishing Store.

Gyanítom, ezzel nem hoztam meg a kedved, hogy ellátogass egy ilyen helyre, de nem is kell, mert igyekeztem mindezt képeken megörökíteni a LEGO figurák világában.

 

Egy sikertelen nap után...

benedek_lampert_ofh_5.jpg

Lopunk? Lopunk?

benedek_lampert_ofh_4.jpg

 

Mr. Sparrow... - pardon, KAPITÁNY - is megérkezett!
(A figurát és a csónakot köszönöm a: Kocka Birodalom-nak!)

benedek_lampert_ofh_3.jpg

 Így készült ez a kép (VIDEÓ):

 

"Baj van a részeg kapitánnyal..."benedek_lampert_ofh_1.jpg

 

 "Néhány horgot kérnék szépen! Az unoka első horgászata lesz!"benedek_lampert_ofh_2.jpg

 

 Nagy...Nagyo...Hü, ba**eg!!!benedek_lampert_ofh_6.jpg

 

 Luke első horágszata. Az Erővel minden egyszerűbb és mókásabb!benedek_lampert_ofh_7.jpg

 

És a végére, just for fun... Ismerős? :D

poen_meme_eng_money_jav.jpg

 

 

LEGO...LEGO...LEGO!!! 
A LEGO-t -talán - nevezhetjük a világ legsikeresebb játékának, hiszen nincs olyan gyerekszoba, ahol ne bukkanna fel előbb vagy utóbb. Sőt! Lehet, ez a szoba nem is egy gyereké, hiszen a világ legnagyobb fanjai és építői mind felnőttek. Láttam riportműsort, amiben bemutatták a legelvetemültebb LEGO őrülteket, akik egy komplett garázst rendeztek be erre a célra, és elképesztő, milyen nagyszerű dolgokat alkottak. A LEGO-zást én sokaknak felírnám receptre, mint terápiás, stresszoldó kezelést!
1932-ben, Ole Kirk Christiansen, dán asztalosmester - egészen biztos - nem gondolta volna, hogy ilyen nagy hatással lesz a világra.

Mi az a FigsFanPhotos?
Az AquilaPhotoBlog-on belül elindítottam a FigsFanPhotos-t (figs=figures=figurák), aminek keretei közt még több hasonló fotósorozat készül majd. Terveim között szerepel többféle hasonló projekt megvalósítása is különböző témákban. Az FFP facebook oldalát itt találod: FFP Facebook.

Így készült!
 A legnagyobb kihívást, mint általában, most is a fényekkel való játék jelentette, főleg az esti képeknél. Meg kellett találnom azt az összetevőt, amitől hiteles és megfelelő hangulatú világítást kapok. Ahogy a Jack-es képnél is látható, a lámpák valós fényforrást kaptak és az előtte lévő díszlet sem kis méretű. Egy fél napig épült, aztán az első próbálkozások kudarcot vallottak. Másnap ismét nekifutottam a jelenetnek, megkönnyebbülésemre, nem eredménytelenül.

A másik, kicsit körülményesebb "díszlet" a Velencei-tó volt, ahova lecipeltem a teljes motyót. Az emberek tekintete valami felbecsülhetetlen ilyenkor, ahogy kicsomagolom a készletet, majd a parthoz viszem és elkezdem csinálni a képeket. Már hallom távolabbról a sutyorgást, ahogy a gyerekek kérdezik a szülőket, hogy:
- Mit csinál a bácsi?
- Nem tudom, kérdezd meg tőle! - mondja az anyuka.
Kisgyerek félszegen odasomfordál a beállítás környékére: " Megnézhetem?" - kérdi.
Persze, nyisd fel a tetejét is, mert nagyon érdekes! - válaszolom miközben próbálom nem belejteni a gépet a vízbe görnyedés közben.

Ezek a sztorik együtt járnak azzal, ha az ember kint dolgozik, de ez a műfaj velejárója, abszolút nem bánom!

 

 

 

 Egy élmény volt ezt a készletet fotózni. Minden sarkában egy jelenet rejtőzik és maga a design is olyan szinten eyecandy, amilyet én még nem tapasztaltam hivatalos LEGO szettnél. Akinek lehetősége van, feltétlen szerezze be, csak ajánlani tudom! Akinek tetszett ez a fajta, épületes vonal, annak jó hírem van, ugyanis a jövőben egy elég komoly, az egész országban egyedülálló helyen fogok fotózni terepasztalokat...nagyon nagy... terepasztalokat!

Remélem tetszett Nektek az új LEGO sorozat, ami az idei év igazából első saját projektje (a Microfighters sorozat ugye egy közös munka volt a LEGO Magyarországgal és Sirius-szal), mert most volt időm belefogni ebbe, valamint bízom benne, hogy meghoztam a kedveteket egy kis Rejtő olvasáshoz is! :)

 

YouTube ajánló:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

youtube lego werk