2016. okt 07.

Vissza az Alpokba! Breitenstein-i fotós túra + VIDEÓ

írta: AquilaPhotoBlog

Ebben a cikkben most ismét egy kicsit a kép nézegetésre helyeztem a hangsúlyt, ugyanis újra a hegyek közé utaztam, vissza az Alpokba.

Nem tudom pontosan miért, de a hegyek mindig is lenyűgöztek. Talán a monumentalitásuk miatt, esetleg, mert elnézve őket szinte érezni az évmilliók súlyát. Akárhogy is, de szeretem ezeket a tájakat. Éppen ezért nem gondolkodtam sokat, mikor Komondi Attila fotósbarátom hívott azzal a kérdéssel, hogy érdekel-e egy ausztriai fotós túra. Kérem szépen, még szép!

Szeptember végére időzítettük az utazást, egy olyan völgybe, amitől mesében érzi magát az ember. Breitenstein falucskája pár kilométerre van Semmeringtől, az Alpok lábainál. Kocsival viszonylag hamar bejárható, amit ki is használtunk. Napkeltétől késő éjszakáig folyamatosan kattogtak a gépek, nem csoda, hiszen ezzel a tájjal nem lehet betelni!

KATT a képekre, hogy nagyban lásd!

A hegyen valószínűtlenül kanyargó vasútvonal végképp azt az érzést keltette bennünk, hogy egy terepasztalt nézünk. Az ember szinte odanyúlna, és levenné a mozdonyt a sínről. Na, nem azért, hogy baleset legyen, inkább csak letörölni a kerekét, hogy jobban érintkezzen (akinek volt valaha villanyvasútja, az tudja, hogy a hibás érintkezés könnyen agybajt tud okozni).

Ilyen vidéken a fényképezés mindig kalandos. Nem túrázni mentünk, hanem fotózni, vagyis: ahova csak lehetett felmásztunk, befurakodtunk és hasonló off road megoldásokkal éltünk. A hajnali ébredés evidens volt, hiszen ilyen helyen, ilyen tiszta időben vétek elmulasztani egy napkeltét, bár kikecmeregni az 5°C fokba...hááát, nem olyan romantikus, mint az utána készült képek. DE, utólag mindig rájön az ember, hogy megérte.

A fenti képen látható szikla tetejéről készült a kép.
Egyszerűen gyönyörű volt. Hiába, a természetnek nincs
szüksége Photoshop-ra, mert anélkül is érti a dolgát.
(Persze a képen van utómunka, de a látvány és a színek hitelesek.)

Ahogy a címben is olvashattátok, ehhez a cikkhez jár egy ajándék videó is. Ez nem más, mint a túráról készült werk film. Ne egy száraz dokumentációra gondoljatok, hanem inkább egy zenés pörgős klipre, amiből nem maradhatott ki a humor sem :)! Érdemes megnézni, mert a tájak lélegzetelállítóak és azt is láthatjátok, hogy
egy-egy itt látható kép honnan, és hogyan készült.
Megjegyzés: a zenék szerzői joga miatt a YouTube csak számítógépes platformon engedi nézni a videót, mobilról nem megy. Nem kell megijedni, nem leszel bűntárs, ha megnézed, ez csak egy kompromisszum a YouTube és köztem, teljesen rendben van.

Egy napunk nagyjából úgy nézett ki (ahogy a videóban is láttátok), hogy hajnalban elcsíptük a napkeltét, majd utána kocsival bejártuk a völgyet. Jobban mondva ameddig volt autó út, onnan nyilván gyalog kaptattunk felfelé. A naplemente szintén kötelező móka, így ahhoz is külön helyet kellett találni. Este pedig asztrofotózás, mert olyan tiszta volt az ég, hogy nem hittük el! Ez nagyjából hajnali 2-3-ig tartott általában. Ezek után 2-3 óra alvás, majd kelés megint, mert ismét itt a pirkadat. Igazából ez nem egy kivételes teljesítmény, minden természet- vagy tájképfotós ezt csinálja. Egyszerűen muszáj. Nem a természet alkalmazkodik hozzánk! Mi ezért jöttünk, nem pedig aludni.

Most pedig jöjjenek a hátralévő képek!

nikon_7_tejut_k.jpgstar_trail_nikon7_2_k.jpgdsc_4654.jpgviad_final_k_j.jpgdsc_4882.jpgalmdud_ret.jpg

Ahogy említettem nem vittük túlzásba a komolyságot sem ;)!
Hogy, hogyan készültek ezek a képek, az kiderül a videóból.
Annyit elárulok, hogy egy gramm manipuláció sincs rajtuk.

Fotó: Tóth Tamáslampi_nikon_final_j.jpg

Fotó: Fejes Erika14424177_1984823444876074_607394800_o.jpg

A csapat
Balról jobbra: Tóth Tamás, Lampert Benedek,
Komondi Attila, Fejes Erika, Rizsavi Tamás

Nézzétek meg a többiek képeit is!

Tóth Tamás

Rizsavi Tamás

Komondi Attila

Összegezve ezt a hétvégét, azt kell mondjam remekül sikerült, pláne, hogy az időjárással és nagyjából minden mással is szerencsénk volt. Bátorítok mindenkit, hogy ha van rá lehetősége mindenképpen látogasson el akár ide vagy más hegyvidékre. Fárasztó, de bőven kárpótolva leszünk, ezt megígérhetem :)!

Remélem a cikkben/videóban sikerült egy kis részét átadni a látványból és a hangulatból. Köszönöm, hogy elolvastad a cikket, nézz vissza legközelebb is, vagy akár böngéssz a további cikkek közt ;)!

Kövesd az Aquila Photo Blogot Facebook-on, YouTube-on, 500px-en vagy Instagram-on!

Szólj hozzá

cikk éjszakai természet hogyan? werk