Utolsó kommentek:

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.01.04. 23:14:08

@AquilaPhotoBlog: Hú, többször átolvasva, talán értem, mire gondolsz a különböző torzításokkal kapcsolatban, de csak azt tudom mondani, amit már leírtam. Ráadásul Nikont nem használok, így az objektívparkját sem ismerem ennyire behatóan. De az biztos, hgy vannak nagylátószőgű objektívek, amik nem (annyira) torzítanak, és a makro objektíveket gyártják kifejezetten rövid közelponttal. Azért a helyedben körülnéznék kisebb képszenzoros gépek között is.
Sok sikert!
Ja, és köszi a dicséretet is! ;)

Bejegyzés: Modell vagy igazi? Játék autó fotók, ahogy még nem láttad!

AquilaPhotoBlog 2019.01.04. 22:54:00

@geegee: Azaz, pontosan! :D Köszi szépen! :) Ilyen házakból sosem elég, jó szolgálatot tettek. :D

@Na hogy érzi ez a Wágner magát?: Clear, köszi minden észrevételt! :)

Bejegyzés: Modell vagy igazi? Játék autó fotók, ahogy még nem láttad!

Na hogy érzi ez a Wágner magát? 2019.01.04. 22:47:07

@AquilaPhotoBlog:
Ez a kép:
m.blog.hu/aq/aquilaphoto/image/skoda/superb_final_k_j_lampert_benedek.jpg
Az út közepe felé vetik a fényszórók a fénycsóvát, pedig az út széle felé kell (a valóságban úgy vetik, úgy van beállítva a tompított fényszóró, az országúti meg egyenesen).
ndsmondeo.hu/spark/hlight_ka/hlight_ka_2.jpg
(a kék autó)
ndsmondeo.hu/spark/hlight_ka/hlight_ka_4.jpg
Jobb oldali közlekedésnél ez az út jobb széle, bal oldalinál az út bal széle.

Tényleg jó titeket olvasni, csak a helyesírásra feküdj rá kicsit jobban.

Bejegyzés: Modell vagy igazi? Játék autó fotók, ahogy még nem láttad!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.01.04. 19:50:54

Akkor ez olyan, mint az idióta mozifilmben (talán a Nagy durranás volt...?), mikor nem a vonat indult el, hanem elkezdték húzni az állomást.Ugye?Bróhaha!
:D
A Kodzsek (Kodiak) az nagy király lett, meg az öregecskedő zöld gép is.
Javaslom díszletnek a 80-as évekbeli VERO modellházakat, amiket annó a villanyvasutak mentén lehetett látni terepasztalokon...
:D

Bejegyzés: Modell vagy igazi? Játék autó fotók, ahogy még nem láttad!

AquilaPhotoBlog 2019.01.04. 16:56:08

@Fotósképző: Azt hiszem félreértettél, rosszul írtam akkor. :D Azzal természetesen tisztában vagyok, hogy a gyutáv és tárgytáv milyen kölcsönhatást eredményez perspektívában, torzításban stb.
Ugye, ha a valóságban fotózok egy autót mondjuk egy méterről, legyen kettő, és aránylag nagylátószögön vagyok, akkor elég erős lesz a torzítás, pl. erős perspektívikus szűkülés. Ugye minél nagyobb a látószög és minél közelebb vagyunk a tárgyhoz, annál erősebb lesz a torzítás.
Namost a problémám, hogy hiába van nagylátó üvegem, nem tudok elég közel menni ehhez a kis modellhez (a lencse közelpontja miatt), hogy érződjön ez a hatás és ezáltal még realisztikusabb legyen. A kérdés tehát annyi: ismersz-e olyan nagylátószögű objektívet, amit megfelelően lerekeszelve, akár némi stacking mellett, 1-2 cm közelségbe tudok tolni az autóhoz. Írtad a makrót, végülis, ha 20mm körül van, az működhet.

@Na hogy érzi ez a Wágner magát?:
Nem tudom ki az Úr/Hölgy a fotósképző profil mögött, de korábbi cikkeknél írt hozzászólásaiból már kiderült, hogy ért a szakmához, én is igyekszem korrekt lenni, szóval nagy hülyeség csak nem hangzik itt el! :D
Viszont lámpa probléma nem teljesen tiszta, hogy melyik képre vonatkozik, illetve, hogy hogy is érted pontosan. :D

Bejegyzés: Modell vagy igazi? Játék autó fotók, ahogy még nem láttad!

Na hogy érzi ez a Wágner magát? 2019.01.04. 01:01:35

@AquilaPhotoBlog:
@Fotósképző:
Baszd meg, végre valaki nagylátószöget ír, nem széles látószöget (a wide angle tükörfordítása, ugye...), mint az indexes "műszaki" újságíró műszaki analfabéta barmok.

Bejegyzés: Modell vagy igazi? Játék autó fotók, ahogy még nem láttad!

Na hogy érzi ez a Wágner magát? 2019.01.04. 00:56:27

A világító autó esetleg Angliában állná meg a helyét, jobbkezes közlekedésnél a lámpának jobbra (az út széle) felé kell vetnie a fényt.
(Balkezesnél is, csak ott az út széle balra van, mint ezen a képen a fény.)
Amúgy ügyes vagy, csak írni tanulj meg rendesen.

Bejegyzés: Modell vagy igazi? Játék autó fotók, ahogy még nem láttad!

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.01.03. 23:24:29

@AquilaPhotoBlog: Fotózásnál mindig az objektív a kulcskérdés! ;)

Szóval, a perspektivikus rövidülés (azaz a tér "összenyomódása", ha jól értelek) és a gyújtótávolság csökkentése éppen elentmond egymásnak, Ugyanis éppen a nagyobb gyújtótávolság nyomja össze a teret (és a mélységélesség-tartományt is), a kisebb pedig széthúzza. Az előbbi, ugye, a tele- az utóbbi meg a nagylátószügű tartomány.
Tehát, ha azt szeretnéd, hogy a háttérben látható elemek a képen közelebb kerüljenek a fő témához, akkor teleobjektíveket kell használnod. De ezeknek a közelpontja nagyobb lesz. mint a nagylátószügű objektíveknek, így nem is tudsz közel menni a témához.

De, ha közel szeretnél menni, akkor érdemes makro objekítveket használni. Ezekkel akár 2-3 cm-re is megközelítheted a témát. Van belőlük akár 35 mm-es is, de az 50 mm-es is megfelelő lehet.

Ha ez sem felel meg, és mindenáron közel szeretnél menni a témához, akkor érdemes a képméretet, azaz a képszenzorméretet csökkenteni, tehát valamilyen jobb kompaktot használni. Így közel is tudsz menni a géppel, meg nagy is lesz a látószög. DE! Ilyenkor a tér megnyúlik (és a mélységélesség-tartomány is megnő), azaz éppen nem azt éred el, amit szeretnél (legalábbis, ha jól értem, mit szeretnél). Ugyan közel tudsz menni, de más lesz a perspektíva, mint telével.

Remélem, tudtam segíteni! Ha nem, akkor pontosítsd, mt szeretnél!
;)

Bejegyzés: Modell vagy igazi? Játék autó fotók, ahogy még nem láttad!

AquilaPhotoBlog 2019.01.03. 17:48:47

@Fotósképző: Persze, nyilván mindent nem lehet, vagyis ebben a méretarányban nem. Talán még a vintage a leghihetőbb, ott viszonylag kevés dolog árulkodó. A fehér kombi is jó lenne, de a modell rései is leleplezőek. Reálisan tudható, hogy az 1:43 arány kompromisszumokkal jár. Ebben abszolút igazad van! :)
De nagyobb modellekkel már szerintem meglehet csinálni azt, hogy tényleg nem mondja meg az ember. Legalábbis nem egyből. :D
Viszont, és remélem tudsz segíteni, az objektív még egy kulcskérdés. Ugye ezeken a képeken nincs elég erős perspektívikus rövidülés. Még pedig azért egyik lencsének sincs elég kicsi közelpontja. Ha megfelelő távolságba viszem, már nagyon kicsi az autó nagylátószögön. Tudsz olyan üveget, ami nagylátó, de max 1-2cm a közelpontja? Mert én eddig még nem futottam össze ilyennel. A telefon kameárja pl. tökéletes ilyen szempontból, csak hát ott más, súlyosabb kompromisszumokat kéne kötni, azt nem nem szeretnék.

Bejegyzés: Modell vagy igazi? Játék autó fotók, ahogy még nem láttad!

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.01.03. 15:57:07

Tényleg értékelem a munkáidat, amiket itt posztoltál, komoly a hozzáállás, az biztos és nagyon jók lettek. De a kívánt hatást nem igazán lehet így tökéletesen elérni, mivel a valóságot nem lehet leutánozni teljesen. Csak, ha változtatunk a feltételeken. Mint most pl. azt, hogy kis méretben nézzük a fotókat. Így tányleg, _nagyon hasonlít_ a valósághoz. De már így is kilóg a lóláb például a hatalmas hópelyhekkel és esőcsepekkel. Nekem inkább tűnnek ezek a fotók szoftverrel rajzoltnak, mint valóságosnak.

A mozgást szerintem simán le lehetett volna modellezni mozgó autóval, meg egy megfelelő időzítőszerkezettel is.

A perspektívákat kifejezetten jól kezelted. látszik már a gyakorlatod ebben.

@Tehetséges ugandai buzi: @AquilaPhotoBlog: A tilt-shift objekítvek leutánozzák a komoly, műszaki fényképezőgépek tudását, de csak minimálisan. Nem is erre a célra készülnek, hanem alapvetően a perspektiva-torzulások kiküszöbölésére (pl. épület és termékfotózás stb.). Velük nem a perspektívával, hanem a mélységélesség-tartomány szűkítésével és döntésével lehet elérni az említett, modellszerű hatást.

;)

Bejegyzés: Modell vagy igazi? Játék autó fotók, ahogy még nem láttad!

AquilaPhotoBlog 2019.01.03. 13:47:19

@Tehetséges ugandai buzi: Igazából a tilt-shift-nek a lényege, hogy a valóságból csináljon makettet. Itt pont fordítva, a makettből próbáltam valóságot kreálni. :)

Bejegyzés: Modell vagy igazi? Játék autó fotók, ahogy még nem láttad!

Tehetséges ugandai buzi 2019.01.03. 13:10:17

Tilt shift technika terepasztal-szerű látványa nem lett volna jó? Csak kérdezem csak. Ott is a perspektívával játszva lesz homályos a háttér és furcsán éles az előtér.

Bejegyzés: Modell vagy igazi? Játék autó fotók, ahogy még nem láttad!

AquilaPhotoBlog 2018.11.16. 23:09:08

@DarthVader: Figyeltünk rá, hogy minden az előírások szerint történjen! :D

@pizo: Köszi szépen! :)

@mocor2: Igen, valami szárazjeges témán agyaltam már, csak a beszerzést kell még kigondolni.

Bejegyzés: Külföldön imádják, itthon még ismeretlen a Toy photography műfaja. Mostanáig...

mocor2 2018.11.16. 18:38:32

Használhatsz diszkófüstölőt, sűrűbb atmoszféra teremtéséhez.

Bejegyzés: Külföldön imádják, itthon még ismeretlen a Toy photography műfaja. Mostanáig...

DarthVader 2018.11.16. 17:35:33

Mind cuki:) A manón besírtam. Szakszervezet mit szólt hogy nem engedted kávészünetre?

Bejegyzés: Külföldön imádják, itthon még ismeretlen a Toy photography műfaja. Mostanáig...